شرکت های مهم بلاک چین ایرانی و خارجی

پلتفرم های ایرانی پلتفرم های خارجی با وجود فیلترینگ هم کاربران بیشتری دارند! همچنین باید گفت که با وجود حمایتهای بسیار و تبلیغات متعدد، استفاده کاربران ایرانی از پیامرسانهای بومی هنوز آنچنان رشد پیدا نکرده و در این میان تنها یکی دو مورد هستند که توانستند به یک محبوبیت نسبی دست پیدا کنند و برخی از اپلیکیشنها که بارها در رسانه ملی و بیلبوردها تبلیغ میشوند، هنوز راهی از پیش نبردهاند. پس از کسب محبوبیت صرافی اوکی اکسچنج در میان کاربران ایرانی، این صرافی سطح فعالیت خود را ارتقا بخشید و ارزهای دیجیتال بیشتری برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار داد. طبق گزارش مرکز افکارسنجی ایسپا در خرداد امسال، اپلیکیشن روبیکا با ۵.۷ درصد، بیشترین دنبال کننده را میان اپلیکیشنهای داخلی دارد. زمزمههای مخالفت مجلس یازدهم با فعالیت اینستاگرام اما نشان میدهد که نمایندگان خانه ملت نوک پیکان حمله خود را به سمت محبوبترین اپلیکیشن ایرانی هدف قرار دادهاند و البته آمار تلگرام در این گزارش نشان میدهد که فیلترینگ یک پلتفرم نتوانسته از محبوبیت آن چندان بکاهد. ساخت لینک اشتراک گذاری به جهت در اختیار گذاشتن فایلهای اپلود شده برای سایر کاربران از دیگر موارد مهم اپلیکیشن چگونه می توان با حملات سایبری به سازمان ها و سرقت اطلاعات مقابله کرد؟ فورنت است. ​​.

فضای ابری ایرانی

نوینهاب در گزارش خود تاکید دارد که «عکس» محبوبترین قالب محتوایی در بین کاربران است و حدود ۵۵ درصد محتواها پیرامون عکسها میچرخد. بر اساس آمار نوینهاب بیشترین پستهایی که توسط مردم نوشته میشود به شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام و مربوط است. با نگاهی به آمار نوینهاب میتوان گفت که شبکه اجتماعی اینستاگرام، که جزو معدود پلتفرمهای بینالمللی مصون مانده از تیغ سانسور است در بین ایرانیان طرفدار زیادی دارد و کسبوکارها نیز با علم بر این موضوع، در این شبکه بیشترین فعالیت را صرف میکنند؛ فعالیتی که قاعدتا بیهزینه نبوده و سرمایهگذاری کسبوکارها چه از نوع خانگی چه از از نوع کسبوکارهای بزرگ را با خود به همراه دارد. باید گفت آمار ایرانیان فیسبوک روز به روز کمتر میشود و آمار ایرانیان فعال در لینکدین نیز نشان از بلوغ تجارت آنلاین در کشور دارد. آپارات همان طور که آشنایی دارید، یکی از سرویس های اشتراک گذاری فیلم های ویدیویی در ایران به حساب می آید که به عنوان اولین سرویس فعال در این حوزه خود را معرفی کرده است. به عنوان مثال دنیای تلگرام با واتساپ با یکدیگر بسیار متفاوتتر است. آن زمانی که تلگرام با فیلترینگ مواجه شد؛ پیامرسان آیگپ به عنوان نمونه داخلی کاملا مانند تلگرام عمل میکرد، اما چرا کاربران به سمت استفاده از آن نرفتند؟

استارت آپ ایرانی جریان فیلترینگ در ابتدا برای حمایت از پیامرسانهای بومی اتفاق افتاد، اما با مرور زمان مشخص شد که پلتفرمهای داخلی به دلیل عدم اعتماد جامعه و نداشتن کارایی مناسب مانند رقبای خارجی خود، نتوانستند آنطور که باید کاربران ایرانی را به خود جذب کنند. حالا به نظر میرسد با فیلترینگهای گستردهای که در چند روز اخیر اتفاق افتاد، مانند سال ۹۷ که مسئولان تلگرام را با هدف حمایت از پیامرسانهای بومی فیلتر کرده بودند، باز ممکن است چندین میلیارد هزینه صرف اپلیکیشنهای جایگزینی شود که کاربران طبق تجربه، استفاده از پلتفرم های جهانی با فیلترشکن و کمترین پهنای باند را به آنها ترجیح میدهند. به گزارش تجارتنیوز ، پیامرسانها و پلتفرمهای خارجی از جمله واتساپ و اینستاگرام در چند روز اخیر در کشور فیلتر شدند. در سوی دیگری از ماجرا؛ پلتفرم های داخلی معمولی از امکانات کمتری نسبت به پلتفرمهای خارجی برخوردار هستند. این رویهای است که از چند روز پس از فیلتر شدن پلتفرمهای محبوب بینالمللی در پیش گرفته شده و ابتدا با دعوت از کاربران و کسبوکارها به سکوهای بومی آغاز شد. همچنین، با وجود فیلتر دو ساله تلگرام هنوز درصد کاربران اینستاگرام حدودا چندین برابر پیامرسانهای مشابه داخلی است.

پلتفرم های داخلی

علاوه بر این، مایکتهای داخلی نیز این اپلیکیشنها را حذف کردند که گمانهزنیها حاکی از آن است که آنها نیز مانند برای همیشه در کشور فیلتر شدند. رتبههای بعدی محتوای مورد علاقه ایرانیان نیز تا حد زیادی پیرامون عکس و مسائل بصری میچرخد به طوری که استوری با ۲۲، آلبوم با ۱۰ و ویدئو با ۹ درصد در جایگاههای بعدی محبوبترین قالبهای محتوایی کاربران ایرانی قرار دارند. به بیان دیگر از کدهای نمونه خارجی استفاده کردند، اما چون کاربران از امنیت اطلاعات تبادل شده در این پلتفرمها اطمینان ندارند اقبال به این ابزارها بسیار کم است. علت عدم اطمینان به پلتفرم های داخلی چیست؟ یکی از جالبترین قابلیتهای بله امکان خرید آسان است که لازم است به هنگام مقایسه پیام رسانهای داخلی با یکدیگر آن را بررسی کنیم. یکی از معروف ترین استارت آپ های ایرانی که در زمینه کاریابی و استخدام فعالیت دارد جابینجا است. بهطور دقیقتر میتوان گفت اینستاگرام حدود ۵۸ درصد از سهم کل کسبوکارها در فضای شبکههای اجتماعی را به خود اختصاص داده است و پس از آن با اختلافی زیاد، تلگرام با حدود ۱۱ درصد در چه جایگاه دوم است. ​​ ​​​!