علت کمر درد ؛ تشخیص و درمان کمر درد شدید و ناگهانی

2001 مراجعه به پزشک متخصص ارتوپدی و انجام فیزیوتراپی هم مفید است. به علاوه فیزیوتراپی لزوم مداخلۀ جراحی را در بعضی موارد از بین میبرد. می توانید با گذاشتن کیسه آب سرد یا یخ روی محل به کاهش درد کمک کنید. برای درمان و کاهش درد بعد از عمل جراحی، پزشک از روش دارو درمانی، فیزیوتراپی، حرکات کششی و غیره را پیشنهاد میدهد. صندلیهای ارگونومیک از پشت شما بهتر مواظبت میکنند، و بعد از مدتی استفاده از آنها به رهاییتان از درد کمک خواهند کرد. دست ها را پشت کمرتان بگذارید، به آرامی خود را به عقب خم کنید و سر و گردن را هم همزمان به طرف عقب خم کنید تا خوب بدنتان کش بیاید. به حالت چهار دست و پا بایستید، بدن را شل کنید سپس پشت را به طرف بالا نگه دارید. درد و بیحسی در یک طرف بدن شما وجود دارد. آرتریت سپتیک وضعیتی که در آن یک یا چند مفصل بدن توسط میکروارگانیسمهایی تحت حمله قرارگرفته و منجر به التهاب عفونی در مفصل آلوده میشود.آرتریت سپتیک مفصل آرنج زمانی رخ میدهد که آرنج مبتلابه عفونت شده، و در پی آن آرنج دچار التهاب و آرتریت میشود.

اگر درد بیمار در ناحیه ستون فقرات افزایش یافت یا اگر بیمار در کنترل روده یا مثانه دچار مشکل شد، باید برای تشخیص مشکلات دیسک کمر به پزشک مراجعه شود. جابجایی و یا آسیب دیدن دیسک بین مهره ستون فقرات هم یکی از عوامل درد کمر است که درد را به ران یا پاها هم می کشد. در حال حاضر شاید بهترین توصیه برای کمردرد حاد این باشد که بیمار هرچه زودتر فعالیتهای عادی خود را ازسرگیرد و به او اطمینان داده شود که مشکل برطرف خواهد شد. با این حال مهم است که هنگام انجام این کار احتیاط کنید، زیرا بیحرکتی طولانی مدت باعث سفتی مفصل میشود. اما، همیشه این کار جواب نمیدهد و ادامه دادن به آن میتواند بسیار خستهکننده و ملال آور باشد. حالا دست راست و پای چپ را همزمان با هم به آرامی بلند کنید اندکی نگه دارید و سپس زمین بگذارید. به سقف نگاه کنید و فقط سر و شانه را به آرامی بلند کنید و کمی نگه دارید و سپس زمین بگذارید. یکی از دردهای شایع پس از زایمان، درد زانو است که معمولا به دلیل تأثیر هورمونهای آزاد شده در بارداری بر رباطها و شل شدن آنها بروز پیدا میکند.  ​​​​!

فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ همچنین ورزشکاران نیز ممکن است مستعد به گرفتگی و درد کمر در اثر حرکات تکراری شوند. منیسکها ساختار سخت و لاستیکی دارند که به جذب نیرو و تثبیت مفصل کمک میکنند. درحالیکه مفصل آرنج تحت معاینات مقاومت در برابر خم شدن، کشش، دور شدن از بدن و نزدیک شدن به بدن قرار میگرفت، فعالیتهای EMG عضلات فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ آرنج ثبت میشد. اگر درد کمر ب پا هم رسید پس مراجعه به پزشک ارتوپدی ضروری می شود. درمان درد آرنج به تشخیص زمینهای بستگی دارد. فیزیوتراپیست ها با انتخاب مناسب ترین برنامه ی درمانی که هم به فرد و هم به اطرافیانش توجه دارد، می توانند بهترین سطح عملکردی فرد را حفظ کنند یا روند تخریبی بیماری های نورولوژیکی پیشرونده را کند کنند. نمایشگر کامپیوتر را در حدی مناسب از صورتتان قرار دهید نه زیاد بلند و نه زیاد پایین. اگر زیاد روی صندلی می نشینید بهتر است هر ساعت یکبار سرپا بایستید و این حرکات را انجام دهید.

مصرف مسکن ها را کاهش بدهید. ممکن است در برخی افراد پیاده روی راه مناسب تری برای تسکین درد کمر باشد. برای خوابیدن از بالشت های مناسب استفاده کنید و زیر زانو هم بالشت بگذارید. روی زمین دراز بکشید و بالشتی را زیر زانوهایتان قرار دهید تا کمی زانوها را بالا بیاورد و فشار روی کمر کمتر شود. انجمن ماساژ درمانی آمریکا روش های زیر را در ماساژ توصیه می کند . در این روش از پالسهای الکتریکی برای اختلال در هدایت عصبی (از جمله مخابرهی درد) استفاده میشود. وجود بیماریهای دیگر: بسیاری از بیماریها کمردرد ایجاد میکنند، از جمله آرتروز (Osteoarthritis)، اسپوندیل آرتریت آنکیلوزانت، عفونتهای مهرهها و دیسکهای کمر و سرطانهایی که به استخوان سرایت کرده باشند (متاستاز استخوانی). ساختار دیسک ستون فقرات در بدن به این صورت بوده که در مرکز مهرهها یک ماده ژلهای نرم، در پوششی از لایه بیرونی سفت و محکم قرار گرفته است. علاوه بر این استفاده از کمپرس یخ به کاهش التهابات ناشی از بیرونزدگی دیسک کمک میکند. مصرف مسکن ها را کاهش بدهید. تکنیکهای مراقبه برای کاهش کمر درد شامل تمرینات تنفس عمیق تا رویکرد تغییر تمرکز میشود. اولین کار در خصوص درد آرنج این است که از انجام فعالیتهای تحریککننده آرنج دوری نمایید، مانند: هل دادن و یا کشیدن اشیاء سنگین و ورزش، تاز مانی که شرایط شما بهتر گردد.