فیس بوک: دانشمند جعلی ویلسون ادواردز تبلیغات ضد ایالات متحده را پخش می کند



MENLO PARK، کالیفرنیا – فیس بوک اعلام کرد که شبکه اطلاعات نادرست مرتبط با چین از صدها حساب کاربری جعلی در رسانه های اجتماعی، از جمله یکی متعلق به یک زیست شناس ساختگی سوئیسی، برای انتشار یک ادعای غیرمستند مبنی بر اینکه ایالات متحده دانشمندان را مجبور کرده است که چین را در گسترش ویروس کرونا مقصر بدانند، استفاده کرد. چهار شنبه. .

این شرکت مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا، مستقیماً این شبکه را به دولت چین نسبت نداد. با این حال، اشاره شد که کارمندان شرکت‌های دولتی چین و رسانه‌های دولتی تلاش می‌کنند تا اتهامات گمراه‌کننده‌ای را که به زودی به تیتر اخبار چین تبدیل شد، تقویت کنند.

بن نیمو که تحقیقات اطلاعات نادرست را در متا، فیس بوک و شرکت مادر اینستاگرام رهبری می کند، می گوید: «در واقع به عنوان یک اتاق آینه آنلاین عمل کرد که بی پایان شخصیت جعلی اصلی و اطلاعات نادرست ضد آمریکایی آن را منعکس می کند.

این عملیات در ماه ژوئیه با ایجاد یک حساب کاربری فیس بوک به نام ویلسون ادواردز، زیست شناس سوئیسی خوداشتغال آغاز شد. در همان روز، کاربر حساب کاربری ادعاهای غیرقابل اثباتی را ادعا کرد که مقامات ایالات متحده از “فشار شدید و حتی ارعاب” برای متقاعد کردن دانشمندان برای حمایت از درخواست‌ها برای بازگشایی تحقیقات ویروس استفاده می‌کنند.

در عرض چند ساعت، صدها حساب دیگر، که برخی از آنها درست در همان روز ایجاد شده بودند، شروع به لایک کردن، پست کردن یا پیوند دادن به آن کردند. بعدها مشخص شد که بسیاری از حساب‌ها جعلی هستند و برخی از کاربران وانمود کردند که غربی هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از عکس‌های پروفایل ساختگی استفاده کرده باشند. فیس‌بوک اعلام کرد که بین حساب‌ها و شرکت‌های فناوری مستقر در چنگدو، چین و همچنین کارمندان خارجی شرکت‌های زیرساخت چینی ارتباط پیدا کرده است.

در عرض یک هفته پس از گزارش اولیه، رسانه های چینی ادعاهایی مبنی بر ارعاب در ایالات متحده را به گونه ای گزارش کردند که گویی توسط یک دانشمند واقعی مطرح شده است.

این عملیات زمانی کشف شد که مقامات سوئیسی در ماه اوت اعلام کردند که هیچ زیست‌شناسی به نام ادواردز ندارند. “اگر وجود دارید، ما دوست داریم شما را ملاقات کنیم!” سفارت سوئیس در پکن

وزارت خارجه چین قبلاً اعلام کرده بود که دولت ملی در شبکه های اجتماعی از ترفند استفاده نمی کند. تلاش‌ها برای تماس با شرکت‌های ذکر شده در گزارش در روز چهارشنبه ناموفق بود.

نیمو در تماسی چهارشنبه به خبرنگاران گفت که متا در مجموع حدود 600 حساب کاربری را از فیس بوک و اینستاگرام متصل به این شبکه حذف کرد که بر واکنش شرکت به چندین شبکه اطلاعات نادرست در سراسر جهان تأثیر گذاشت.

فیس‌بوک حساب‌های جعلی مرتبط با شبکه‌ای را کشف کرد که سال گذشته نیز در سیاست ایالات متحده درگیر بود، و برخی موارد بی‌صدا را منتشر کردند که هم به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق حمله می‌کردند و هم از آن حمایت می‌کردند. در یکی از پست های اینستاگرام، او به عنوان “بدترین رئیس جمهور تاریخ” معرفی شد. این گروه مبتنی بر تلاش همچنین حساب‌هایی در توییتر ایجاد کرد که از آن زمان حساب ادواردز را به حالت تعلیق درآورد.

نیمو گفت که تور به دلیل تاکتیک های ناشیانه اش به راحتی قابل تشخیص است. چندین حساب جعلی پیام‌های مشابهی را در زمان‌های مشابه ارسال کردند که نشانه‌ای واضح از هماهنگی است. شخص دیگری که ظاهراً در این شبکه کار می‌کرد، دستورالعمل‌هایی را برای بازنشر این ادعا ارسال کرد که فیس‌بوک آن را یک سوگیری تشخیص داد.

برت شفر، که سرپرست یک گروه دستکاری اطلاعات در اتحاد برای تامین دموکراسی در واشنگتن است، گفت که شبکه های اطلاعات نادرست چین به طور مداوم تصادفی بوده اند.

شبکه باز فیس‌بوک نشان می‌دهد که چینی‌ها همچنان بر روی استراتژی کمپین نفوذ خود کار می‌کنند، برخلاف روسیه که دهه‌ها را صرف ایجاد کمپین‌های اطلاعات نادرست با هدف قرار دادن آمریکایی‌های غیرعمد آنلاین کرده و برای سال‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

شفر گفت: “زمانی طول نکشید که باز شد.” چینی‌ها هنوز کمی نسبت به کاری که انجام می‌دهند تردید دارند.

حق چاپ © 2021 واشنگتن تایمز، LLC.